tirsdag den 26. maj 2015

Salt behøver ikke at være usundt......

I august sidste år, var jeg en tur på "Design Trade Messen" (Nu "Northmodern") i Bellacenteret, hvor jeg mødte Lotte Brøns og "SUNDT SALT". Jeg fik hurtigt en fornemmelse af, at "SUNDT SALT" skiller sig ud fra andet salt, man kan finde i handlen..... "SUNDT SALT" har for nyligt skiftet navn til "SIKANI". Glassene med kryddersalt og det nye logo, har et fint æstetisk udtryk....
SIKANI - Organisk havsalt fra fredede Sicilianske saltlaguner.
.... Og så smager saltet af sundhed :-).. "SIKANI" salt fremhæver madens smag på en helt særlig måde. Derudover fremhæver kryddersaltenes forskellige krydderier madens smag på hver deres måde.   Første gang jeg anvendte saltet i min hjemmelavede pesto, som jeg har lavet så mange gange, spurgte min mand, om jeg havde ændret noget i opskriften, da han syntes smagen var særligt god. 



"SIKANI" salt er uraffineret havsalt. Uraffineret salt har i modsætning til raffineret salt en gavnlig virkning på kroppen. Det uraffinerede salt har en rensende effekt på nyrer og tarmsystem. Ved raffinering mister salt 70-90% af mineralindholdet. Læs mere HER.
 SIKANI - Organisk havsalt fra fredede Sicilianske saltlaguner.
Iflg. Andreas Moritz er det det uraffineret salt i kosten, der kan være forbundet med helbredsmæssige problemer, som overvægt, og en uhensigtsmæssig påvirkning af blodtrykket.

..... Personligt elsker jeg bare at gå amok i de lækre kryddersalte fra "SIKANI", og eksperimentere med nye opskrifter med de mange smagsvarianter:
"SIKANI" salt tilfører maden noget helt særligt og giver en god smagsoplevelse, uanset om saltet er med i tilberedningen eller som drys på salaten....

http://gfilt.dk/?id=item&item_id=3756&content=st1284168&title=rejesalat-med-hel-avocado
GOD APPETIT!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar